Hakkımda

Opr. Dr. Nihal Çetin

hakkimda_nihalcetin

27 Aralık 1978 İzmir doğumluyum. Öğrenim süresince İzmir’de yaşadım. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 2001 yılında mezun oldum.

1 yıl İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji Anabilim dalında Mikrobiyoloji Uzmanlık öğrencisi olarak görev yaptım.

2003-2009 yılları arasında Vakıf Gureba Hastanesinde Kadın Hastalıkları ve Doğum ihtisasımı yaptım.

2009-2010 yılında Şanlıurfa Doğumevinde Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı olarak görev yaptım.

2011 – 2016 yılından itibaren Memorial Sağlık grubunda çalışmaktayım.

2015 yılında Memorial Sağlık Grubuna ek olarak muayenehanemde hizmet verdim.

2016-2017 yılları arasında İzmir Ödemiş Devlet Hastanesinde görev yaptım.

2017 tarihinden itibaren İstanbul Özel Levent Hastanesinde çalışmaktayım.

HİZMETLERİM HAKKINDA

Gebelik Takibi

İlk gebelik muayenesinde gebeliğin varlığı kesinleştirilir. Vajinal muayene ve ultrasonografi ile gebelik yaşı saptanır. 4-5. Hafta rahim içerisinde gebelik kesesi, 6. Haftada bebek ve kalp atışı görülebilir. Çoğul gebelikler rahimde kitle ( myom), yumurtalıkta kist varlığı, dış gebelik olup olmadığı anlaşılır.

Normal Doğum

Normal bir gebelik süresi son adet tarihinden itibaren 280 gün ya da 40 haftadır. Beklenen doğum tarihi son adet tarihine 7 ekleyip 3 ay çıkarılarak elde edilir. Normal doğum, 38-41 gebelik haftaları arasında kendiliğinden başlayan rahim kasılmaları ile baş ile gelen tek bir bebeğin vajinal yolla doğurtulmasıdır.

Sezeryan

Sezaryen öncesinde kolunuza serum takılır, idrar yollarına idrar sondası yerleştirilir. Anestezi için epidural ya da genel anestezi uygulanır.  (Acil durumlarda genel anestezi tercih edilir.) Sizinle operasyonu yapan cerrahlar arasına perde konur. Sezaryen uygulamasında doğum karından gerçekleştirilir.

Genital Enfeksiyonlar

Kadınlarda en sık görülen enfeksiyonlar vajinal enfeksiyonlardır. Normalde vajinadaki akıntı renksiz, kokusuzdur ve herhangi bir şikayete yol açmaz.  Enfeksiyona bağlı akıntılar ise renkli, kötü kokulu, sıklıkla kaşıntı, genital bölgede yanma , idrar yaparken yanma, cinsel ilişki sırasında ağrı gibi yakınmalarla kendini gösterir.

Rahim Ağzı Sorunları

Servikal kanser (rahim ağzı kanseri) gelişmekte olan ülkelerde en sık görülen kadın genital sistem kanserleridir. Meme ve akciğer kanserinden sonra üçüncü sıklıkla görülen bir kanser türüdür.Gelişmiş ülkelerde giderek yaygınlaşan tarama programları (smear) sonucunda servikal kanser giderek geri sıralara düşmüştür.

Rahim Sorunları

En sık görülen rahim hastalıkları, myomlar, adenomyozis, endometrial polip,  endometrit, Asherman Sendromu, rahimin doğuştan gelen anomalileridir.

Yumurtalık Kistleri

Kist, etrafı kist duvarı adı verilen doku ile çevrili sıvı içeren kitlelerdir. İyi huylu ya da kötü huylu olabilirler. En sık görülenleri iyi huylu over kistleridir. En sık neden hormonal düzensizliklerdir. Normalde her iki adet ortasında bir yumurta gelişir ve çatlar.

Polikistik Over Sendromu

Polikistik over sendromu (PKOS), santral sinir sistemi, hipofiz bezi, yumurtalıklar, böbreküstü bezi ve diğer dokular arasındaki etkileşimlerin bozulmasına bağlı olarak; üreme çağındaki kadınlarda en sık ortaya çıkan endokrin bozukluktur. Kronik seyreden ve gelecekte yaşam kalitesini olumsuz etkileyebilen kompleks bir hastalıktır.

Adet Düzensizlikleri

Normal bir menstrual kanama ( adet, regl), 21-35 günde bir olan (adet kanamasının başladığı ilk günden bir sonraki adet kanamasının ilk gününe kadar), 2-7 gün devam eden, 20-60 mililitre kan kaybına neden olan kanamalardır. 21 günden kısa 35 günden uzun süren sikluslar veya iki kanama arasında lekelenme ve kanama görüldüğü durumlar anormal olarak değerlendirilir ve mutlaka hekime başvurulması gerekir.

Menopoz

lgun kadın kavramı, 40 yaş ve daha sonrasındaki, doğurganlığını genel olarak tamamlamış kadınları kapsamaktadır. Bu kadınlar, 40’lı yaşların sonlarına doğru menapozal geçiş dönemine girerler. Yumurtalığın yaşlanması sonrasında östrojen seviyesi düşer ve birçok dokuda

Cinsel Sorunlar

Cinsel işlev üç evreden oluşmaktadır. İstek, uyarılma, orgazm. Cinsel işlev bozuklukları bu evrelerin bozulmasıyla ortaya çıkar. İstisnaları, vajinismus ve disparoni cinsel birleşmede ağrı ile giden cinsel işlev bozukluklarıdır. Seksüel kaygı da cinsel işlev bozuklukları sebeplerindendir.