Rahim Sorunları

RAHİM SORUNLARI

En sık görülen rahim hastalıkları, myomlar, adenomyozis, endometrial polip,  endometrit, Asherman Sendromu, rahimin doğuştan gelen anomalileridir.

Myomlar: En sık görülen rahim hastalığıdır. Her 5 kadından 1 ‘inde vardır. Rahmin kas ve bağ dokusundan gelişen iyi huylu bir tümördür. Tek olabileceği gibi çok sayıda da olabilir. Menopozda sıklıkla küçülür. Sıklıkla hiçbir şikayete yol açmazken bazen vajinal kanama, ağrı, karın şişliği, çocuk sahibi olamama gibi yakınmalarla fark edilir.  Ameliyat kararı hastanın yaşı, çocuk isteği, sosyal durumu göz önünde bulundurularak verilir. Ameliyat kararında myom ile ilgili durumlar 6 cm den büyük olması, kansızlığa yol açan yoğun kanamalara sebep olması, hızlı büyümesi, rahim ağzında ya da vajinaya doğru inen nitelikte olanlar ameliyat edilir.

Adenomyozis: Rahim iç zarının rahim kasına doğru ilerlemesidir. Ağrı ve artmış kanama sebebidir. Tedavi ameliyattır. Tanı patoloji sonrası konur.

Endometrial polip: Rahim iç zar yapısından gelişen iyi huylu oluşumlardır. Tedavi polibin endometrial küretaj ya da histeroskopi ile çıkarılmasıdır.

Endometrit: Rahim iç zarının enfeksiyonudur. Genellikle düşük ve doğum sonrası ortaya çıkar. Ateş, ağrı, kötü kokulu akıntıya sebep olabilir.

Asherman Sendromu: Rahim içi yapışıklığıdır. Genellikle tekrarlayan küretajlar sonrasında ortaya çıkar. Sıklıkla adet görememe yada adet miktarında azalma ile farkedilir.  Tanı rahim filmi yada histeroskopi ile konur. Histeroskopiile yapışıklıklar açılır ve rahim içerisne tekarar yapışmamsı için şişirilmiş idrar sondası konur. Müdahale sonrası spiral ve yüksek doz östrojen tedavisi verilir.